Anniversary

Daisypath Anniversary tickers

June 23, 2009

berbudi kepada tanah

tgk n3 kat atas tu pun da tau ape yg dimaksudkan....biasala kalo da jauh di perantauan dan da ada umah sendiri mestila akan ada je kerja2 utk mengisi masa lapang..xkan nk berjln je kan..walaupun aku nye background dlm engineering dan xpenah pun dpt pendidikan menanam sayur tapi aku leh buktikan yg aku hmpir berjaya,..dulu ibu salu ckp "abisla kalo kawin nanti daun pandan dgn daun kari pun xkenal..ape la nk jadi ira..dulu kalo ibu suh amik apa2 kat kebun belakang uma aku salu pg 2-3 kali tanya betul ke benda ni yg ibu mtk...blaja je tinggi sayur2 haram xtau..Tp skrg tidak lagi..ibu bangga dtg uma aku aritu sbb aku da pandai menanam dan dlm masa yg tau mengenal tumbuh2an yg boleh dimakan..lawak betul...xsemestinya duk bandar xleh cucuk tanam....so ira jgn bimbang tangan awak tu xla panas pun..jadi je.so jom cuci mata kat kebun aku...



for 2nd time this kangkong utk dimakan



1st time growing up n ready to cook...so fresh!



kailan still under process utk menghidupkan diri



see ya ada pokok cili besar and padi,pokok kari,pucuk manis,keladi,ubi,pisang,serai ,bendi dan kalo ada tanaman yg xdisenaraikan jgn kecik ati k..

3 comments:

  1. wah..marvellous puan ira kte ni beb..
    cieqah..bile hg nk tnm syur kat dpn umh hg..
    aku pn lehla tnm kat equine sbb dpn umh aku tu kn dh bersih..hehhee

    ReplyDelete
  2. hahaha...aku skrg da jadi wanita sejati..sume da buat..bisnes kueh ,kek,tanam syr cume lum ready nk blaja menjahit jer...bile korang dtg cni nanti aku masak special mcm kat hotel tau menggunakan sayur2 di blakang uma

    ReplyDelete
  3. depan umah aku jd jamban musang la yus...maybe boleh dijadikan baja untuk sayuran dan jadi lauk untuk tetamu mcm yus & suami..ok tak?

    wah ra...rajin gileee.....dah mcm umah org kawin 5 6 tahun...bravo!best gile ra...

    yus..bila kita nak ada rumah sendiri nie =(

    ReplyDelete